промена идеја!

Verner Hercog o opscenosti džungle

Verner Hercog promišlja prirodu u sred džungle, tokom istorijskog snimanja filma Fitzcarraldo (1982)

Mi izazivamo samu  prirodu, a ona nam uzvraća, iznova nam uzvraća i to je sve, u tome je sva veličanstvenost,  mi  moramo da prihvatimo da je ona mnogo snažnija od nas. Kinski (Klaus Kinski, glumac)  kaže kako tu pronalazi puno erotskih elemenata, ja ovde ne zapažam erotiku,  za mene je to pre opscenost. To je…priroda ovde je podla i prizemna. Nema tu ničeg erotskog, to je blud, gušenje, davljenje, borba  za opstanak i bujanje  i trulež. Naravno, ima mnogo patnje, i to je ista ona patnja koja i nas okružuje. Drveće ovde pati  i ptice pate. Ne verujem  da  ptice ovde  pevaju, pre pište od bola.

Ovo je nedovršena zemlja,  u predistorijskom stanju.  Jedina stvar koja ovde nedostaje su dinosaurusi. Kao da se neko prokletstvo spustilo  na čitav pejsaž i svako ko dovoljno duboko uđe u džunglu postaje deo tog prokletstva. Tako smo i mi prokleti zbog ovog što radimo.  Ovo je zemlja koju je Bog, ako postoji, stvorio u besu. To je jedina zemlja u kojoj stvaranje nije dovršeno. Kada pogledamo bliže uočavamo neku vrstu harmonije, a to je harmonija ogromnog kolektivnog ubistva,  a mi u poređenju sa podlošću, niskošću i opscenošću ove džungle…uh, u poređnju sa njom mi zvučimo i izgledamo kao loše izražena  i nedovršena rečenica iz neke glupe petparačke novele.  Moramo stajati ponizni pred ovom ogromnom patnjom i razvratom, pred neodoljivim bujanjem i  poražavajućim izostankom reda. Čak i zvezde na nebu ovde deluju zbrkano.  Nema harmonije u univerzumu.  Moramo da se priviknemo na ideju da u stvarnosti nema harmonije kakvu mi zamišljamo.  Kada govorim ovako, govorim to sa dubokim divljenjem prema džungli i to ne znači da je mrzim, jer je volim. Veoma je volim, ali je volim protiv svoje volje.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Verner Hercog o opscenosti džungle

  1. Ima fantastična knjiga o Hercogu gde pričaju o njemu drugi. Npr kako su pred Fickaraldo kupili pun frižider raznih protivotrova, pa kad je npr njegova žena zvala (mislim da je bila Lena ili kako već) firmu za selidbe i razgovor je tekao ovako:
    Leni H.: Dobar dan, Leni Hercog ovde, zanimaju me uslovi selidbe
    Neko iz firme: Hercog, da li ste vi žena Vernera Hercoga?
    Leni H.: Da.
    Firma: Da li želite da vam prebacimo brod?

    😀

    Za mene toliko unikatan režiser, pravo dete planete, i čovek koga bih voleo uživo da sretnem i da pričam sa njim… Drago mi je da si ovo podelio i da si se konačno javio. Tvoj blog je jedan od najkvalitetnijih na ovom domaćem parčetu interneta.

    Valjda nam se javljaš opet uskoro?

    • Heh, dobra fora za brod ! Sećam se da sam još kao mali gledao taj film i da mi nikako nije bilo jasno šta to, bre, oni pokuštavaju s tim brodom (!?) Koliko je to samo snažna slika, simbol. Inače, nisam pomenuo, klip je iz dokumentarca Burden Of Dreams u kom ima još pregršt interesantnih detalja sa snimanja.

      Hvala na lepim rečima za ovaj blog. I ja se nadam da će još poživeti..Čitamo se!

  2. Povratni ping: Hercog i muzika u njegovim filmovima | izmedju

Ostavite komentar

