промена идеја!

Strogo kontrolisani autobusi

O Bus Plus režimu  ste se već  dovoljno načitali ovih dana, a možda ste maltretman i lično doživeli  pokušavajući da se kroz „tačkastu kontrolu“ prevezete s kraja na kraj grada.  Sve rečeno i napisano je dovoljno da se bajsom uputim na građanski protest  grupe 99% koji je ovim povodom zakazan u ponedeljak u 18.30h na Zelenom Vencu. Ipak dodao bih još ponešto što,  čini se, javnosti u ovom slučaju  promiče.

Ne radi se tu  samo o slučaju Bus Plus i problemima javnog prevoza u Beogradu, ne radi se samo o problemima stanovnika prestonice, ne radi se o onima koji na posao idu autom ili isključivo  o onima koji moraju da koriste javni prevoz, takođe ne radi se samo o onima koji uredno plaćaju kartu  ili o onima koji se voljno i nevoljno švercuju.

 Radi se o svima nama zajedno,  uključujući tu  i kontrolore privatne firme i komunalne policajce,   i važno  je da to blagovremeno shvatimo.

Radi se o ataku na opšte dobro  koje se našlo na putu  povezanih  interesa privatnog kapitala  i političke klase, a to bi trebalo da se tiče i onih koji ne žive u Beogradu i onih koji ne koriste javni prevoz jer će oni sigurno biti sledeći.  I njima će neko  drugo opšte dobro važno za kvalitet  života u njihovim zajednicama  i egzistenciju biti oteto/privatizovano i stavljeno u funkciju pravljenja enormnih profita.  I njima će neko uslovljavati i ograničavati pristup nečemu bez čega se ne može,  a oni će biti očajni ali  nemoćni da nepravdu spreče. Takvih primera je sve više.  Ugroženo opšte dobro je  reka Ibar na kojoj se planira izgradnja dvanaest (!?) hidorcentrala, reka Lim takođe, obradivo zemljište koje se priprema za prodaju strancima; izvorišta vode koja su već prodata i javni vododvodi, javna  preduzeća i službe  kojima takođe sledi privatizacija.   Faza 2 je uvod u kompletnu rasprodaju, a na nama je da odredimo šta je to što pripada svima , nije na prodaju i ne sme biti prepušteno zakonitostima  pijace.

Efekti rasprodaje javnih dobara koja predstoji  će, sasvim izvesno biti još dramatičniji i teži u odnosu na posledice pljačkaške  privatizacije društvenih preduzeća  koja je iza nas. Jedini način da se izbegne ova  nevesela perspektiva daljeg propadanja, siromašenja  i ponižavanja jeste zajednički otpor i briga za opšte dobro čiji smo mi samo  korisnici  a koje suštinski  pripada generacijama koje tek dolaze.

U pitanju je, ako ovako  stvar posmatramo, budućnost. Ima li većeg uloga od toga!? Budućnost u kojoj je moguće da  komunalnim otpadom upravlja mafija , kao  u Italiji… a u privatnim zatvorima robijaju  zatvorenici u skladu s načelima „ekonomske efikasnosti“ kao u Americi… ili se zakonom zabranjuje  prikupljanje  kišnice kao u Boliviji.

Preterujem? Da čekamo još malo ili…!?

Advertisements

Single Post Navigation

12 thoughts on “Strogo kontrolisani autobusi

  1. Monopol i monopolisti – hoće li oni pristati da se odreknu svojih prihoda? Ili će ih samo zaodenuti u drugo ruho?

    • Eh, dobar deo javnosti se upravo i ponaša kao da veruje da će neko eto milosrdno da se odrekne prilike da zgrne bogatstvo na sirotinji ili da će mu u određenom trenutku biti dosta moći i bogatstva.
      Možda je važnije pitanje šta smo mi, obični građani spremni da uradimo u vezi s onim što nam čine i šta treba još da se dogodi da izazove nekakvu reakciju?
      U izvesnom smislu građani su ovih dana na testu, pre nego oni na pozicijama moći.

  2. Opet ja 🙂 jer ne rekoh prvi put da je ovo veoma dobar tekst, i da govori o suštini problema!

  3. Eh od tako nečega jednostavnog, kao što je uvođenje modernije tehnologije, u Srbiji obavezno od toga mora da se napravi kompleksna stvar. Od ugrađivanja kako političkih struktura, tako i aparata u raspale buseve (k’o spejs šatl deo u fiću), pa od bahatih kontrolora, koji ne ustaju sa mesta u prevozu dok kao kerberi čekaju da neko ne daj bože uđe na pogrešna vrata, a zatim i naci posteri (šverceri itd.).

    Plač majke božije, kao što napisah ranije, zbilja živimo u metafizičkom logoru – Srbiji.

    • delim tvoje misljenje o „metafizickom logoru“! zalosno je kako smo nemocni da artikulisemo zajednicki cilj, baveci se pausalnim ocenama u pojedinacnim manifestacijama.

  4. Bravo, upravo to i jeste tema, ovo je samo vrh ledenog brega koji nam se sprema, a ja sam o tome takodje pisala. U planu su privatizacije svih zivih javnih dobara, javnih servisa, javnog prostora … inace, zasto bi se neko ko nema takvu ambiciju da kontrolise i vlada opstim dobrom i resursima, i imao potrebu da se u toj meri bogati?

    • Nina on said:

      Ovaj BUS PLUS dodje kao neki pilot program, uvertira za mnogo mnogo gadnije stvari … mislim da je onaj deo poruke na kome treba insistirati u obracanju sirokoj javnosti ..

  5. Revolucionarche bgd on said:

    U pravu si! Suština nije samo u Bus Plusu i Beogradu, već se ovo tiče i cele Srbije. Ako kod njih ne bude prevoz, biće nešto drugo.
    Narod u Srbiji mora da shvati da mu niko neće dobrovoljno pomoći, već da on sam mora da se izbori za sebe.

    • Hvala svima na komentarima, deljenju i čitanosti ovog teksta. Ako budemo dovoljno glasni i pokažemo da nam je stalo doći će i taj dan kada će pod „stalnom kontrolom“ biti oni gore, a ne građani.

      Nije li to temelj demokratskog uređenja?

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: