промена идеја!

Anamneza

Odem juče kod lekara u Dom zdravlja. Tamo zateknem naizgled uobičajeni prizor, čekaonica načičkana pacijentima i nigde belih mantila na vidiku.  Na kraj pameti mi da još neko u ovoj zemlji poštuje socrealistički kult pauze. Retka je to pojava, ko poslednja oaza, a ja stigao na sam početak tog  procepa u radno-vremensko-prostornom kontinuumu. Srećom, knjiga mi pri ruci ( Igor Mandić Sebi pod kožu) taman da se zaklonim iza stranica od žutih lica, kašlja i ko zna čega još što lebdi u neprovetrenoj čekaonici i prekratim vreme.

Čitam ja, ali ne ide mi, nešto mi smeta. Nije do knjige ali u početku još nesvestan šta je po sredi. Žamor, smeh, kikotanje u okruženju mi se probijaju u svest dublje od Mandićevih dosetki i doskočica. Onda shvatim neobičnost situacije. Od tridesetak osoba u čekaonici jedino sam ja gledao svoja posla, i ponašao se očekivano i prikladno situaciji, strpiljivo čekajući red da kažem aaa…

Ostali su se, bez izuzetka,  ponašali tako živahno i razdragano ( bez obzira na godine i oboljenje) kao da će se svakog trenutka podići zavesa i početi pozorišna predstava, koncert ili film.  Pet para tu niko ne daje ni za svoju ni tuđu bolest. Priča se o svemu i svačemu, a bolest uopšte nije tema. Fini neki svet, pomislim, blago doktoru sa ovakvim pacijentima. Ipak, nikako mi nije jasno otkuda izvire sva ta živost i raspoloženje u sveopštem  okeanu otupelosti i otuđenja. Ko je prvi počeo, ko je zarazu preneo ostalima?

U tom je i pauza gotova i eto nazad osoblja na prijemnom odeljenju. Dežmekasti tehničar na  prijemnom ispaljuje pošalicu za pošalicom i leti od ordinacije do ordinacije poput Betmena ( white edition).  Može biti da on „diriguje“ ovu netipičnu atmosferu u čekaonici. Prozivanje je počelo, ali avaj, galama se ne stišava. Džaba sestre u nekoliko navrata apeluju za tišinu i red  u čekaonici. Ovo odeljenje se odmetnulo poput nekog višeg razreda osnovne škole u predpubertetu ili poslanika Narodne skupštine u zasedanju.

Pomislim, da nije u pitanju neki pomodni holistički eksperiment po kubanskom modelu u toku ? O tome bi se svakako već trubilo u medijima.  Konačno, istančan sluh mi pomaže da kroz graju razlučim da  me prozivaju kod lekara, pa napuštam veselu družinu.

Nije to loše, bilo bi lepo kad bi čovek iz ovog ekscesa mogao da uzme pelcer i prenese ga u autobuse, fabrike, banke i sterilne kancelarije sve do konačnog  ozdravljenja.

Single Post Navigation

5 thoughts on “Anamneza

  1. E, baš mi je nedostajao jedan tvoj autorski post. Hehe, zanimljive se radnje zbivaju u tim čekaonicama. Kao da si pao sa Marsa (pardon me, pričam u svoje ime :)).

    Nego, da ti prijavim, pazarila sam sebi za Happy New Year, od Igora Mandića – U zadnji čas, tako da znaš, ako ti se čita, možemo da se changeujemo. 🙂

  2. Ma pišem ja redovno ali u draftu, čik nešto da ičemu valja pa da objavim 🙂

    Menjaža naravno važi.

    • Hehehe, imam i ja neke draftove. Neki su baš odvratni. 😀 Stvarno, imaš moj mail, kad ti se čita pomenute Mandićeva knjiga, posudiću ti. Meni je spisak podugačak (pre nje), tako da – free je, trenutno.

      P. S. Razmišljam da li da odem sutra od sabajle u DZ da pokupim rasad. 😉

  3. Kažu da čovjek emituje energiju svojih emocija. Emocije direktno utiču na različita stanja u kojima se čovjek može naći, pa se tako nerijetko iznerviramo u društvu neke iritantne osobe, ili padnemo u depresiju, ili, kao što je bilo u tvom slučaju-počnemo i sami da se osjećamo veselo, bez obzira na okruženje u kojem se nalazimo.

    Jedan od osnovnih problema domaćeg zdravstvenog sistema, uz hroničan nedostatak opreme, novca i kvalitetnih ljekara, jeste-nedostatak empatije zdravstvenih radnika. Oni kao da ne shvataju da je bolesniku od kvalitetne dijagnoze i liječenja možda i potrebnija ljudska riječ. Stanje anksioznosti koje pacijenti ovde uglavnom osjećaju kad odu kod ljekara samo pogoršava ukupno zdravstveno stanje i ne doprinosi ozdravljenju. Naprotiv.

    Smijeh je najbolji lijek 😉

Ostavite komentar

